7. června 2018
Odběratelé plynu mohou nově sami hlásit stav plynoměru přes mobilní aplikaci
  • Aplikaci lze využít na celém území ČR kromě Prahy a jižních Čech

Jednou z povinností distributorů plynu je kontrola stavu plynoměru pro potřeby fakturace za spotřebovaný zemní plyn. Největší distributor v zemi GasNet, který se v Česku stará o dodávku plynu do 2,3 milionu odběrných míst, nově umožňuje domácnostem a maloodběratelům nahlásit kdykoliv stav jejich měřidla. Tzv. samoodečet lze zadat přes web nebo jednoduše v mobilní aplikaci.

„Při pravidelném ročním odečtu plynoměrů se nám často stává, že nezastihneme nikoho doma a musíme domlouvat nový termín návštěvy. Nově nám zákazník může odečet plynoměru jednoduše poslat sám přes mobil. Navíc může zadávat i kontrolní odečty v průběhu roku, klidně každý měsíc. Pokud to udělá, bude mít díky aplikaci detailní přehled o své spotřebě zemního plynu,“ řekl Dušan Malý, jednatel společnosti GasNet ze skupiny innogy, a dodal: „Neznamená to ale konec fyzických kontrol měřidel. Ty jsou v různých intervalech nutné nejen kvůli ověření výše spotřeby, ale také pro kontrolu správné funkčnosti a z bezpečnostních důvodů.“

Aplikace je přímo dostupná na adrese  www.mobilnisamoodecty.cz, případně je zdarma k dispozici na Google Play. Na začátku je nutné zaregistrovat odběrné místo a pak už lze zadávat stav na plynoměru. Výhodou je, že v aplikaci je možné přidat i více odběrných míst, například pro dům a chatu.

Informaci o přijetí odečtu aplikace zasílá obratem prostřednictvím e-mailu nebo SMS. Po ověření odečtu v systémech distributora dostane uživatel do druhého dne ještě potvrzení správnosti odečtu. „V rámci zabezpečení požaduje aplikace také pořízení kontrolní fotografii měřidla se zadaným stavem,“ vysvětlil Malý.

Pavel Zajíc
tiskový mluvčí GasNet
T 724 811 235
pavel.zajic@innogy.com


nahoru