24. května 2016
Tablety a mobilní řešení SAP pomáhají RWE k rychlejším zásahům v terénu

Společnost RWE Distribuční služby nasadila ve spolupráci s tradičním českým partnerem SAP, společností KCT Data, řešení SAP Workforce Management doplněné o mobilní aplikaci KCT Data mTechnician. Pomocí tohoto řešení nyní může RWE efektivněji rozvrhovat práci svých zaměstnanců v terénu. Dispečeři v každém okamžiku přesně vědí, kde se který pracovník nachází a jaká je jeho odborná kvalifikace. Díky tomu mohou poslat na místo případné poruchy vždy ty správné odborníky.

Příslušný pracovník se o zadání pracovního úkolu dozví prostřednictvím software v tabletu, v němž zároveň zaznamenává postup práce. Systém byl nasazen v dubnu 2015 a zkušenosti z prvního roku provozu ukazují, že přinesl výraznou úsporu času i nákladů a pomohl zkrátit dobu servisních zásahů. Díky zvýšení efektivity práce RWE ušetří přibližně 17 000 hodin pracovní kapacity svých zaměstnanců každý rok.

Nový systém využívá 40 dispečerů a 850 terénních inspektorů RWE, kteří namísto každodenního dojíždění na pracoviště kvůli předání instrukcí pro nadcházející směnu obdrží pokyny a navigační údaje GPS do svého tabletu. Zaměstnanci pak posílají potvrzení o tom, že jsou na cestě k přidělenému úkolu a následně také informaci o zahájení nebo ukončení práce. V elektronické mapě na mobilním zařízení mají navíc k dispozici aktuální přehled všech plynárenských objektů, trasy plynových přípojek a další potřebné údaje. Systém zpracovává 2 500 – 3 000 pracovních příkazů denně, což z něj činí jedno z největších řešení svého druhu v Evropě. RWE získala za tento inovativní a průkopnický počin v nasazení a využívání digitálních technologií v plynárenském průmyslu ocenění SAP Quality Awards v kategorii inovativních projektů.

„Přínosy nového systému vidíme především v lepším plánování pracovních příkazů, což přináší vyšší efektivitu práce našich lidí v terénu. Díky omezení cestování do centrály a optimalizaci tras k místům zásahu jsme zkrátili dobu nutnou k vyřešení situace i ušetřili pohonné hmoty. Povedlo se nám také odstranit 80 % papírové administrativy. Terénní pracovníci oceňují, že jim práci usnadňují nejmodernější technologie, a vzrostla tak jejich míra spokojenosti v zaměstnání,“ říká Pavel Harasim, projektový manažer RWE.

„Příklad RWE ukazuje, jak digitální transformace proměňuje zavedená odvětví průmyslu. Vždy lze najít způsob, jak nějakou část pracovního procesu zdigitalizovat, zjednodušit a zefektivnit. Budoucnost patří firmám, které umí naplno využít výhod moderních technologií a mě těší, že jim SAP pomáhá najít tu správnou cestu,“ řekl Alexandr Pomazal, obchodní ředitel pro General Business společnosti SAP.

„RWE do projektu od samého počátku zapojila své zaměstnance, kteří měli se systémem pracovat. Získali jsme tak okamžitou zpětnou vazbu, co potřebují a proč. Sami se tak navíc mohli přímo podílet na tom, jak se promění jejich každodenní práce. Tento přístup přinesl nejen mimořádně dobré přijetí změn ze strany zaměstnanců, ale i rychlý průběh projektu. Implementace trvala pouhých 12 měsíců,“ doplňuje Evžen Mayer, CEO společnosti KCT Data.

Pavel Zajíc
regionální tiskový mluvčí RWE
T + 420 475 325 330
E
pavel.zajic@rwe.cz


nahoru