Metropole se připravuje na dobu elektromobilní

Už na konci tohoto desetiletí by mohlo ulice Prahy brázdit až 200 tisíc elektromobilů. Abychom si to lépe představili, v současnosti by to odpovídalo přibližně 30 procentům všech osobních a malých nákladní aut, které jezdí po hlavním městě. Takové množství elektromobilů se logicky potřebuje někde nabíjet. Vedení Prahy proto schválilo plán budování dobíjecí infrastruktury.

Podle dokumentu nazvaného „Generel rozvoje dobíjecí infrastruktury v hlavním městě Praze do roku 2030“ by mělo do roku 2025 vyrůst v metropoli minimálně 750 dobíjecích stanic a o pět let později by jich mohlo být po Praze už 4500. V celém Česku je přitom v současnosti v provozu jen přes osm stovek veřejných dobíjecích stanic pro pět tisíc aut do zásuvky.

elektroauto parkovací místoVedle sítě rychlodobíjecích stanic, které chce Praha budovat především na sídlištích, ve firemních budovách a v historickém centru pouze na páteřních komunikacích, sází na dobíjení prostřednictvím chytrých lamp. Zvlášť v historickém centru a v blokové zástavbě musí nabíjecí stanice co nejméně narušovat historický ráz města a pro tento účel jsou dobíjecí pouliční lampy vedle v dobíječek v garážích a podzemních parkovištích ideální.

Právě obyvatelé historického centra, kteří si pořídí auto do zásuvky a nemají možnost dobíjení doma nebo v zaměstnání, musí dennodenně řešit takřka Nerudovskou otázku. Jen je nezajímá „Kam s ním?“, ale spíše „Kde dobít?“ Dobíjecí lampy se v tomto případě jeví jako ideální řešení. Majitel elektromobilu jednoduše zaparkuje před domem a natáhne dobíjecí kabel z pouliční lampy. Vůbec přitom nevadí nižší rychlost dobíjení. Očekává se, že většina elektromobilistů bude takto získávat „šťávu“ přes noc.

Po celém území Prahy bylo vytipováno na 30 tisíc pouličních lamp, které by bylo možné předělat na dobíječky. Každá pouliční lampa se ale k tomuto účelu nehodí. Nejprve se musí upravit podzemní síť, natáhnout nové kabely a posílit příkon lampy. To se bohužel neobejde bez rozkopaných silnic a chodníků. I to je důvod, proč se chce vedení Prahy v první fázi pustit do jejich realizace především v historickém centru. Prvních 13 těchto lamp bylo vybudováno loni ve Slezské ulici na Vinohradech v rámci rekonstrukce inženýrských sítí. Každá z nich přitom umožňuje současné dobíjení dvou vozidel.

Ani my v innogy elektromobilitu nepodceňujeme, ale naopak je jednou z našich priorit. Našim zákazníkům z řad domácností i firem nabízíme pro pravidelné nabíjení nejen dobíjecí boxy a kabely pro každý typ vozidla, ale i profesionální dobíjecí stanice. Více informací naleznete na www.innogyemobilita.cz.

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Online

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů je zveřejněn na webové stránce innogy.cz/sluzby/ochrana-osobnich-udaju/

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Offline

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů je zveřejněn na webové stránce innogy.cz/sluzby/ochrana-osobnich-udaju/

Děkujeme za kontakt

Zavoláme vám, jakmile to bude možné - jste v pořadí

Požadavek nebyl odeslán

Požadavek na zpětné volání se nepodařilo odeslat.

Na zadané telefonní číslo již evidujeme požadavek na kontakt. Ozveme se, jakmile to bude možné.