innogy Servis plynových spotřebičů

Ve spolupráci s logo europ assistance

Úvod Naše služby Důležitost údržby Výhody servisu Blog

Proč servis plynového kotle od innogy?

Profesionálně

Servis provádějí zkušení technici, kteří mají všechna potřebná oprávnění. Důkladná prohlídka trvá přibližně 60 minut.

Jsme tu pro vás

Vždy se nám dovoláte na bezplatnou zákaznickou linku
800 32 32 32.
Při poruše začneme váš případ řešit do dvou pracovních dnů a seženeme kontakt na opraváře
.

Servisní protokol

Po provedení údržby obdržíte protokol, který garantuje 100% kvalitu servisu a je důležitý pro zachování záruky i uplatnění nároku na případné pojistné plnění.

Bez starostí

Hlídáme za vás termín další prohlídky a archivujeme veškerou servisní historii. Díky tomu už na servis nemusíte myslet. Každý rok se vám sami ozveme.

Důležitost údržby plynového kotle

Pravidelně servisovaný kotel

      Má bezpečný chod
      Je optimálně účinný
      Dokáže přispět k nižší spotřebě plynu
      Vydrží déle dobře sloužit
      Je tichý a spolehlivý
      Má nižší riziko drahých poruch

Neservisovaný kotel

      Může při znečištění spalovací komory vážně poškodit okolí kotle a jeho součásti
      Může být v krajním případě i životu nebezpečný
      Může mít negativní vliv na spotřebu plynu
      Nevydrží v provozu stejně dlouho jako při pravidelném servisu
      Není 100% spolehlivý a může se porouchat v tu nejhorší dobu

Naše služby

Pravidelný servis

  • Kontrola a posouzení technického stavu
  • Čištění kotle
  • Měření a seřízení
  • Zkouška bezpečnostních funkcí
  • Vystavení protokolu o provedené údržbě

Poruchový servis

Pomůžeme vám s obstaráním technika

  • Provedení diagnostiky a zjištění příčiny poruchy
  • Návrh řešení včetně kalkulace ceny opravy
  • Zajištění náhradních dílů a provedení opravy
  • Po provedení opravy vystavíme zakázkový list o provedené opravě

Náklady spojené s opravou poruchy kotle nejsou hrazeny z předplatného na pravidelný servis.

Často se ptáte před sjednáním služby

  • Servis kotle jsem doposud neřešil

    Proč je pravidelný servis důležitý?

    Provádění pravidelného servisu je podmínkou pro splnění záručních podmínek výrobců plynových kotlů. Zároveň je předepsaný legislativou pro naplnění podmínek bezpečného provozování plynového spotřebiče. Pro vás z toho plyne také ekonomická výhoda – dobře udržovaný a správně seřízený kotel vám může ušetřit až několik tisíc korun ročně díky nižší spotřebě plynu. Pravidelným servisem také můžete včas zamezit poruchám spotřebiče způsobeným opotřebením jeho dílů a zároveň prodloužit jeho životnost.

    Jak často provádět pravidelný servis?

    Výrobci doporučují provádět pravidelný servis minimálně 1× ročně. V odůvodněných případech může dle výsledku měření spalin servisní technik doporučit kratší servisní interval.

    Musím provádět servis, pokud spotřebič nepoužívám?

    Pokud je spotřebič dlouhodobě odstaven, odpojen od energií a nepoužívá se, není nutné pravidelný servis provádět. V případě opětovného uvedení do provozu je nutné přivolat servisního technika, který spotřebič zkontroluje, seřídí a odborně uvede do opětovného provozu.

  • Servis mi zajišťuje někdo jiný

    Mohu si drobné čištění plynového spotřebiče provádět sám?

    Pro veškeré práce na vašem plynovém spotřebiči je nutné mít elektrikářskou a plynařskou kvalifikaci a zároveň certifikované školení od výrobce daného spotřebiče. Proto vám tento postup rozhodně nedoporučujeme.

    Jak poznám kvalitního servisního technika či organizaci?

    Je možné použít jednoduchou pomůcku, podle které poznáte kvalitu poskytnutého servisu.
    Pokud technikovi zabere pravidelná servisní prohlídka kotle pouze 15-20 minut, příště si ho již nezvěte. Možná jste v danou chvíli ušetřili nějakou tu stokorunu, ale váš kotel zcela jistě nedostal péči v rozsahu, který vyžaduje, což se projeví na spotřebě plynu, bezpečnosti provozu a jeho životnosti. Ve výsledku vás tak takový „levný“ servis přijde dosti draho.

    Servisní technik mi odstavil kotel. Co mám dělat?

    Tuto situaci rozhodně nepodceňujte, ve většině případů je to z důvodu nevyhovujícího technického stavu nebo umístění kotle. Další provoz spotřebiče v nevyhovujícím technickém stavu by mohl vážně ohrozit vaše zdraví, případně způsobit škody i na majetku. Pravděpodobně nastal čas na výměnu za nový - bezpečný, spolehlivý a úsporný spotřebič. Pobavte se o výměně přímo s technikem. I on vám dokáže nabídnout řešení.

  • Uvažuji o servisu od innogy

    Které značky kotlů máte oprávnění servisovat?

    Jsme autorizováni pro servis plynových spotřebičů do výkonu 50 kW, a to následujících značek:
    Ariston, Baxi, Brőtje, Thermona (Therm), Dakon, Destila, De Dietrich, Chaffoteaux, Junkers, Buderus, Immergas, Viessmann, Viadrus, Quantum, John Wood, Bosch, Protherm, Vaillant a Wolf.

    Co je obsahem servisu kotle od innogy?

    Na začátku každého servisního zásahu provede náš technik odbornou prohlídku, ze které vyplyne skutečný rozsah činností, které bude potřeba provést (s přihlédnutím k typu a technickému stavu spotřebiče, při respektování požadavků výrobce).
    V běžných případech trvá servis plynového kotle bez zásobníku TUV přibližně 60 minut a jeho obsahem je:

    • Kontrola celkového stavu kotle
    • Kontrola přívodu plynu
    • Kontrola tahu spalin, manostatu ventilátoru, spalinového termostatu
    • Kontrola plynotěsnosti plynového rozvodu v kotli
    • Kontrola hydraulické části kotle, tlakového pojistného ventilu, dotlačovaní topného systému
    • Kontrola elektrické části kotle
    • Kontrola a případné dotlakování expanzní nádoby
    • Vyčistění hlavního hořáku a elektrodu
    • Kontrola zapálení hořáků, nastavení tlaku plynu, kontrola výkonu
    • Kontrola těsnosti výměníku TUV
    • Kontrola funkce trojcestného ventilu
    • Kontrola funkce směšovacího ventilu nízkoteplotního vytápění
    • Kontrola funkce všech regulačních a zabezpečovacích prvků
    • Kontrola a vyčistění filtrů vytápěcího systému
    • Kontrola funkce odvzdušňovacího ventilu
    • Kontrola hořčíkové anody zásobníku
    • Kontrola a nastavení spalování, kontrola emisních hodnot CO
    • Celková funkční zkouška kotle a vypsání protokolu o prohlídce

    Proč je potřeba provádět také měření spalin?

    Měření spalin je nutné provádět z důvodu seřízení spotřebiče pro optimální režim spalování a především z důvodu jeho bezpečného provozu.

    Jaké doklady o servisu obdržím?

    Po každém servisu vám zašleme elektronicky, popř. v tištěné podobě Protokol o údržbě plynového spotřebiče. Tento servisní list doporučujeme uschovat i pro případ havárie kotle a poškození domu/bytu, kdy je nutné pro plnění pojišťovny předložit protokol o pravidelné servisní prohlídce. Servisní protokol najdete také v aplikaci/portálu innosvět v sekci Dokumenty/Služby.

    Pro koho je služba určena?

    Službu pravidelného předplaceného servisu nabízíme pouze zákazníkům innogy s aktivní smlouvou na zemní plyn nebo elektřinu.

    Kolik služba stojí?

    Cena pravidelného ročního servisu plynových spotřebičů je rozložena do 12 měsíčních částek – viz ceník služby. To znamená, že aktuálně každý měsíc platíte 222 Kč. Pokud platíte před provedením servisu 12 měsíců, za roční servis už nic nedoplácíte.

    Kde najdu více informací ke službě?

    Více o službě pravidelného servisu najdete ve smlouvě, kterou ke službě podepisujete.

    Jak si mohu zajistit servis mého kotle?

    Stačí zavolat na linku 800 32 32 32 nebo vyplnit poptávkový formulář. Po jeho odeslání vám zavoláme a společně servis domluvíme. Samozřejmě se můžete také osobně zastavit v pobočce innogy.

  • Je možné objednat si servis hned?

    Aktuálně si jako innogy zákazník můžete sjednat i jednorázový servis. Po uhrazení celé částky 2 929 Kč vás budeme nejpozději do 14 dnů kontaktovat kvůli termínu jednorázového servisu. S jednorázovým servisem nemusíte čekat cca 12 měsíců, ale přicházíte o výhody předplacené služby - rozložení částky na 12 měsíců a termín pravidelné prohlídky hlídáme za vás.
    Doporučujeme vám tedy sjednat zároveň jednorázový servis i předplacenou službu.

Jak si službu sjednáte?

Spokojení zákazníci

mladá ženas tmavými vlasy

Karolína Vokatá

Líbilo se mi slušné jednání a vstřícnost, servis pak proběhl tak, jak má, takže perfektní. Skvělé je, že nemusím nic hlídat, sami se mi každý rok ozvou. Navíc mi vyhovuje, že si mohu cenu ročního servisu rozdělit na menší částky každý měsíc. 

mladý muž s tmavými vlasy v modrém tričku

Petr Mareček

Jsou to opravdu poctiví a slušní řemeslníci. U innogy mám servis už 3 roky a vždycky kotel rozeberou a celý vyčistí.

Josef Kopecký

Konečně přišel někdo, kdo tomu rozumí. Líbí se mi, že si termín ročního servisu hlídáte. Takto nám to vyhovuje a budeme s vámi pokračovat.

Naše zákazníky dále zajímá

  • Zvýšila se mi měsíční částka na předplatné služby. Co mám dělat?

    Nemusíte dělat nic, služba běží dále. Termín pravidelného servisu samozřejmě hlídáme za vás a sami se vám ozveme.

    Rozdíl v ceně doplatíte v první faktuře po provedeném servisu. Následně vám budou poplatky na službu automaticky navýšeny na avizovaných 222 Kč měsíčně.

    Pokud si i přesto přejete zvýšit zálohy dříve, zavolejte na 800 32 32 32, případně se stavte v nejbližší pobočce.

  • Jak mám postupovat při poruše kotle?

    Pokud váš kotel nefunguje, jak má, nebo vykazuje chybu, je třeba ho okamžitě opravit a nečekat na roční pravidelný servis. Se službou přeplaceného servisu získáváte navíc tzv. poruchový servis, což znamená, že vám seženeme kontakt na opraváře značky vašeho kotle. V případě zájmu nás kontaktujte vyplněním poptávkového formuláře nebo na lince 800 32 32 32. Do ‍2 ‍pracovních dnů od nahlášení poruchy předáme potřebné údaje opraváři, který s vámi domluví termín a odhadne celkové náklady na opravu, vč. dopravy. Domluva je pak již na vás. Náklady spojené s opravou poruchy kotle nejsou hrazeny z ‍předplatného na pravidelný servis a platíte je v plné výši opraváři.

  • Co všechno mám se službou Servis plynových kotlů předplaceno?

    V ceně servisu kotle je zahrnuta odborná práce technika, doprava a drobný materiál (např. šrouby). Po každém pravidelném servisu vám innogy vystaví fakturu, ve které vám zúčtuje zaplacené zálohy, realizaci servisu a případné slevy.

    Náhradní díly ani náklady na dodatečnou opravu odhalené závady nad rámec pravidelného servisu nejsou součástí služby. Pokud technikovi odsouhlasíte dodatečný rozsah prací, bude vám vystavena na tyto služby samostatná faktura od dodavatelské společnosti.

  • Technik našel závadu na kotli a kotel odstavil. Co bude dál?

    Tuto situaci rozhodně nepodceňujte, ve většině případů je to z důvodu nevyhovujícího technického stavu nebo umístění kotle. Další provoz spotřebiče v nevyhovujícím technickém stavu by mohl vážně ohrozit vaše zdraví, případně způsobit škody na majetku. Pravděpodobně nastal čas na výměnu za nový - bezpečný, spolehlivý a úsporný spotřebič. Pobavte se o výměně přímo s technikem. I on vám dokáže nabídnout řešení.

    Pokud dojde k odstavení kotle v rámci servisní prohlídky, technik vám předá doklad o nezpůsobilosti kotle. Nebudete hradit plnou výši ceny ročního servisu a přeplatek vám vrátíme zpět. Pokud si pořídíte nový kotel, doporučujeme sjednat znovu pravidelný servis.

  • Kdy mám očekávat provedení servisu?

    12 měsíců od podpisu smlouvy vám zajistíme pravidelný servis vašeho kotle. Sami se vám ozveme a ‍vše společně naplánujeme. Další servisy pak provádíme vždy po ‍12 ‍měsících.
    Pokud by se stalo, že pravidelný servis proběhne dříve než po 12 měsících a ‍nebude v tu dobu uhrazeno všech 12 ‍měsíčních poplatků, bude vám po provedeném  servisu vystavena samostatná faktura na doplatek celé roční částky servisu.

  • Chci čerpat službu dříve

    Pokud chcete provést servis dříve než po 12 měsících od podpisu smlouvy, aktuálně počítejte s ‍delší lhůtou pro provedení servisu kotle než obvykle.  V takovém případě nás kontaktujte poptávkovým formulářem nebo na lince 800 32 32 32. Pouze prosím očekávejte, že neuhrazené měsíční poplatky do výše ceny servisu doplatíte samostatnou fakturou, kterou vám po provedeném servisu pošleme.

  • Chci servis později, než mi nabízíte

    Výhodou služby pravidelného servisu je, že se vám sami ozveme a tím nemusíte myslet na naplánování termínu servisu. Pokud nesouhlasíte s navrženým termínem a chcete provést servis v pozdějších měsících, můžete navržený termín odmítnout. Pro nový termín nás ale budete muset kontaktovat vy na telefonu 800 32 32 32. Uděláme maximum, abychom vyhověli vašemu požadavku. Vzhledem k tomu, že bude čerpání zařazeno mimo plánované kapacity dodavatelské firmy, může dojít k prodlení v realizaci servisu.

  • Potřebuji změnit již naplánovaný termín servisu

    Již naplánovaný termín servisu dokážeme změnit, avšak jeho změnu je potřeba provést nejpozději 24 hodin předem. Kontaktujte nás poptávkovým formulářem nebo na lince 800 32 32 32

  • Chci službu ukončit

    Smlouvu můžete bez udání důvodu zrušit. Výpověď musí být písemná. Pokud smlouvu rušíte před prvním čerpáním servisu, bude vám naúčtován poplatek spojený s ukončením dle ceníku.

Provádíme servis těchto značek kotlů

Viessmann Baxi Brotje Thermona Quantum
John Wood Junkers Buderus Dakon
logo Ariston Chaffoteaux logo De Dietrich Immergas logo Bosch
logo Destila logo Protherm logo Valitant Viadrus Wolf

S námi vás kotel nezradí

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Online

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů je zveřejněn na webové stránce innogy.cz/ochrana-osobnich-udaju/

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Offline

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů je zveřejněn na webové stránce innogy.cz/ochrana-osobnich-udaju/

Děkujeme za kontakt

Zavoláme vám, jakmile to bude možné. Prosíme o trpělivost.

Požadavek nebyl odeslán

Požadavek na zpětné volání se nepodařilo odeslat.

Na zadané telefonní číslo již evidujeme požadavek na kontakt. Ozveme se, jakmile to bude možné.