3. února 2020

innogy chce zastavit podvodníky

  • Energetická skupina podává trestní oznámení na neznámého pachatele
  • innogy se začala aktivně bránit útokům tzv. energetických šmejdů

Nekalé praktiky energetických šmejdů vůči innogy a jejím zákazníkům naplňují skutkové podstaty trestných činů, jako jsou podvod, vydírání, porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže nebo práv k ochranné známce. Energetická skupina se proto obrátila na policii a podala trestní oznámení na neznámého pachatele, a to s podezřením, že nejde o činnost jednotlivců, ale vše vykazuje znaky organizované činnosti. Opakované útoky podomních prodejců na zákazníky innogy mají celorepublikový rozsah. Trestní oznámení však innogy podala policii v Ostravě, vzhledem k tomu, že poslední zdokumentované případy podvodného jednání se odehrály právě v Moravskoslezském kraji.

„Máme prokazatelné důkazy o tom, že energetičtí šmejdi opakovaně obcházejí naše zákazníky, a klamavě je informují o tom, že innogy na českém trhu končí. Za pomocí lží a nátlaku se je snaží donutit k přechodu k jiným dodavatelům energií. Takové jednání musíme zastavit. Svým neetickým a často agresivním chováním poškozují dobré jméno innogy a především škodí jednotlivým zákazníkům,“ řekl Tomáš Varcop, CEO innogy Česká republika.

Stále agresivnější praktiky energetických šmejdů dokládá případ z Přerova z loňského prosince, kde se podomní obchodníci vydávali za pracovníky innogy. Nejprve obešli obyvatele dvou domů s cílem donutit je změnit dodavatele elektřiny nebo plynu. Když neuspěli, uzavřeli všem nájemníkům přívod zemního plynu s tím, že dokud nepodepíší novou smlouvu, nebude jim dodávka plynu obnovena.

„V žádném případě nechceme, aby bylo naše jméno spojováno s podvody a vydíráním, proto jsme celou záležitost předali policii. Během vyšetřování jsme připraveni poskytnout veškerou možnou součinnost,“ doplnil Tomáš Varcop.

K podobnému případu došlo o necelý měsíc později v Krnově. I přes zákaz podomního prodeje zde podomní prodejci obcházeli místní obyvatele, neoprávněně se vydávali za zástupce skupiny innogy a nabízeli spotřebitelům nové smlouvy.

innogy proto připomíná, že její prodejci jsou vždy vybaveni originálním identifikačním průkazem. Každý z nich má přidělený svůj jedinečný kód. Ten obsahuje celkem deset znaků. Na identifikačním průkazu v podobě plastové kartičky je uvedeno logo innogy, jméno a příjmení prodejce, datum platnosti a telefonní číslo na bezplatnou zákaznickou linku innogy.

Stačí proto vytočit 800 331 331 a nechat si ověřit totožnost prodejce a jeho oprávnění nabízet produkty innogy.

„Chceme postupovat vůči šmejdům důsledně, ale zároveň jsme připraveni pomáhat podvedeným zákazníkům. Připravujeme osvětu a další kroky, které budou varovat naše spoluobčany před doslova zločinnými praktikami energošmejdů. Nemůžeme jen přihlížet podvodům, které ničí férový trh a poškozují zákazníky i korektní a spolehlivé dodavatele energií,“ uvedl David Konvalina, ředitel maloobchodu a marketingu innogy.

innogy chce nadále intenzivně spolupracovat na potírání aktivit energošmejdů. V této souvislosti letos v lednu přistoupila k Deklaraci dodavatelů elektřiny a zemního plynu na ochranu spotřebitelů. Zapojí se tak do činnosti nové platformy, která by měla prostřednictvím Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR zavést formou samoregulace do praxe část opatření, s nimiž počítá připravovaná novela energetického zákona.

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Online

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů najdete ‍zde

Uzavření smlouvy vyřídíme i online

Zavoláme vám, jakmile to bude možné

Offline

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů najdete ‍zde

Děkujeme za kontakt

Zavoláme vám, jakmile to bude možné. Prosíme o trpělivost.

Požadavek nebyl odeslán

Požadavek na zpětné volání se nepodařilo odeslat.

Na zadané telefonní číslo již evidujeme požadavek na kontakt. Ozveme se, jakmile to bude možné.