22. ledna 2020

innogy došla trpělivost s energetickými šmejdy

  • innogy přistoupila ke zpřísněné Deklaraci na ochranu spotřebitelů a chce intenzivně spolupracovat na potírání aktivit energošmejdů
  • Energetická skupina zavádí konkrétní opatření, aby eliminovala nekalé praktiky ohrožující její zákazníky

Ve snaze omezit další aktivity tzv. energetických šmejdů podpořila skupina innogy v ČR Deklaraci dodavatelů elektřiny a zemního plynu na ochranu spotřebitelů. Zapojí se tak do činnosti nové platformy, která by měla prostřednictvím Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) zavést formou samoregulace do praxe část opatření, s nimiž počítá připravovaná novela energetického zákona. Sama navíc plánuje důsledný postup vůči prokázaným pokusům o zneužití dobrého jména innogy podomními prodejci.

„Aktuálně připravujeme společně s našimi právníky konkrétní kroky, které by měly zastavit pokusy o podvodné obchodní praktiky. Nechceme, aby naše jméno bylo spojováno s vydíráním a podvody“, varoval tzv. šmejdy Tomáš Varcop, CEO innogy Česká republika, a dodal: „Kvůli energetickým šmejdům musíme řešit stovky dotazů týdně na naší zákaznické lince. Zaznamenáváme mnoho špatných zkušeností a stížností našich zákazníků na podomní prodejce, kteří se vydávají za innogy. Od jejich jednání se jednoznačně distancujeme! Žádné šmejdy nezaměstnáváme, a naopak se snažíme pomáhat. Naše zákaznická linka funguje v posledních měsících už i jako poradenská. Zavedli jsme i novou praxi a zpětně kontrolujeme každou uzavřenou smlouvu a zjišťujeme u nových zákazníků solidnost, korektnost, slušnost a profesionalitu našich obchodníků.“

Jak dokládají statistiky kontrolních orgánů, stížností spotřebitelů vloni meziročně znovu přibylo. Potvrzuje se také fakt, že nejrychleji narůstá počet problémů v oblasti zprostředkování. innogy proto upozorňuje, že naši prodejci jsou vždy vybaveni originálním identifikačním průkazem. Každý z nich má přidělený svůj jedinečný kód prodejce. Ten obsahuje celkem deset znaků.

Na identifikačním průkazu v podobě plastové kartičky je uvedeno logo innogy, jméno a příjmení prodejce, datum platnosti a telefonní číslo na bezplatnou zákaznickou linku innogy. Stačí proto vytočit 800 331 331 a nechat si ověřit totožnost prodejce a jeho oprávnění nabízet produkty innogy.

„Svůj identifikační kód je externí prodejce povinen uvést do určeného pole v záhlaví smlouvy o sdružených službách dodávek elektřiny nebo plynu, pokud ji se zákazníkem sjedná. Propsaná kopie smlouvy pak zůstává zákazníkovi. Nikdy tak nemůže nastat situace, že by náš zákazník nevěděl, s kým jedná a co podepisuje,“ připomněl David Konvalina, ředitel innogy pro maloobchod a marketing.

„Skupina innogy jako jeden z největších tuzemských dodavatelů zemního plynu a elektřiny stanovuje standardy podnikání v oblasti péče o zákazníky. To, že se přihlásila k Deklaraci 2.0, je významným signálem pro celý trh. A je to zvlášť důležité ve chvíli, kdy stále chybí tolik potřebná legislativa, která by posílila ochranu spotřebitelů před energetickými šmejdy,“ zdůraznil Tomáš Prouza, prezident SOCR ČR, jenž vznik obou Deklarací v loňském roce inicioval.

Chcete vědět více?

Zavoláme vám ihned

Online

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů je zveřejněn na webové stránce innogy.cz/sluzby/ochrana-osobnich-udaju/

Chcete vědět více?

Jsme offline - zavoláme vám následující pracovní den

Offline

Pouze malá a velká písmena

Telefonní číslo musí obsahovat 9 znaků, může být bez mezinárodní předvolby (+420)

Ucelený výčet práv a povinností ve vztahu se zpracováním osobních údajů a seznam zpracovatelů je zveřejněn na webové stránce innogy.cz/sluzby/ochrana-osobnich-udaju/

Děkujeme za kontakt

Zavoláme vám